close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

אייל כצל'ה – כך טיפול זוגי יכול להציל את הזוגיות

מערכת שורשל ניסן, תשעח15/04/2018

אני לא מטיף להישאר נשואים בכל מחיר אבל אני מציע לכל אדם ולכל זוג להשקיע מאמץ וכסף וזמן כדי לשקם יחסים לפני שבוחרים להיפרד

תגיות:
בזמן שאנחנו עסוקים בשגרה, בחיי הנישואין ובניסיון לצלוח את כל האתגרים שבדרך, אייל כצל'ה מזכיר לנו שאולי, רק אולי, אנחנו ממוקדים קצת פחות בנקודות הנכונות. ההישרדות נראית מפרכת ותחושת הכישלון יוצרת אי נוחות, אבל דווקא בעידן שבו נדמה לנו שקל לפרק את החבילה ולהתחיל מחדש, טיפול זוגי יכול לגלות לנו שזו לא הדרך הקלה ביותר, וגם לא בהכרח הטובה ביותר.

המצבים שבהם אנחנו פונים לייעוץ
האמת היא שזוגות רבים בוחרים לוותר על השלב של טיפול זוגי, ויש להם לא מעט סיבות טובות (לפחות על הנייר). אולי הבעיה נראית קטנה מדי, ואולי דווקא גדולה מדי, אבל הם בטוחים שאין להם צורך בליווי מקצועי בין אם מילים כמו "פרידה" או "גירושין" עלו על סדר היום לאורך הדרך – ובין אם לא. אלא שיש כל כך הרבה מצבים שבהם אנחנו עוברים משבר או אתגר גדול, ואנחנו עושים את זה בלי כלים נכונים, בלי ליווי מקצועי ובלי זוג עיניים אובייקטיביות ואוזניים קשובות שיעזרו לנו לעשות סדר בבלגן ולעלות בחזרה על המסלול. התשוקה שאבדה עם הזמן, השגרה השוחקת, הריבים שלא נגמרים ואולי גם בגידה שהובילה למשבר אמון, כל אלה שוחקים את מערכת היחסים לאט לאט, אבל בטוח.

לחזור מהספה אל חדר השינה
בין כל הריבים, החיכוכים והלילות שבהם אתם מפצלים כוחות וישנים בחדרים נפרדים רק כדי להתעורר על הספה עם כאבי שרירים שמעוררים יותר כעס ויותר תסכול, טיפול זוגי בהחלט יכול לעזור. השאלות הנכונות, ההכוונה והליווי המקצועי עושים את שלהם, ועושים את זה היטב. סביר להניח שאנחנו פועלים באופן די דומה מהיום הראשון ועד האחרון, בלי לעצור ולהבין שהחיים השתנו, האדם שמולנו השתנה, וגם אנחנו עברנו דבר או שניים. חשוב יותר מהכל – הקשר השתנה. הרי מתישהו עברנו דירה, החלפנו תחום עיסוק והרחבנו את המשפחה, וכל מהלך כזה זעזע את המערכת גם אם לא הרגשנו את רעידת האדמה הקלה הזו.

ללמוד שאפשר אחרת
הליווי של אייל כצל'ה מתחיל מהנקודה הזו בדיוק. מההבנה שמשהו כבר לא עובד, ומשהו צריך להשתנות. בהנחה שמערכת היחסים הייתה טובה, שהיו לנו סיבות לבחור זה בזו ושיש לנו את הרצון לשפר את הקשר, אנחנו רק צריכים ללמוד איך לפעול ולנהוג קצת אחרת. עם כלים נכונים, עצות חשובות, התמקדות בנושאים המרכזיים וניקוי המכשולים שבדרך, אנחנו יכולים לשנות את המציאות הקיימת ולהגיע וליהנות מזוגיות מיטיבה ויציבה יותר.

המחיר של לפרק יחסים אפילו אם מצליחים לפרק אותם יפה הוא יקר מאוד מהרבה בחינות.
ראשית כסף : גם ההסכם הכי זול יעל בערך 10,000 ש"ח וזה ההוצאה הכי קטנה
לפרק בית אחד לשני בתים זה עשרות אלפים בשנה.
מבחינה פנסיונית ורכושית ומכל בחינה גירושים זאת מכה קשה .

שלא לדבר על זה אם זוג בוחר לפנות לשני עורכי דין שיריבו בינהם וכבר הלכו עוד 100,000 ש"ח .

דבר שני עלות נפשית לבני הזוג , כמה כוחות צריך כל אדם אחרי גירושים כדי לאסוף את עצמו מחדש ? כמה כוחות צריך כדי לבנות חזרה הורות מיטיבה ? לא אחת גרושים וגרושות פונים לעזרה מקצועית , זה דורש כוחות זה דורש גם כסף .
|דבר שלישי אבל הכי חשוב: ילדים כמה כוחות ילדים צריכים? לא אחת ילדי גרושים נופלים בלימודים, נופלים חברתית, סוחבים צלקות נפשיות ועוד.
אני לא מטיף להישאר נשואים בכל מחיר אבל אני מציע לכל אדם ולכל זוג להשקיע מאמץ וכסף וזמן כדי לשקם יחסים לפני שבוחרים להיפרד.
מניסיון גם אם בסופו של דבר תהיה פרידה אחרי תהליכים של ניסיון השלמה וקבלת כלים והבנה הפרישה תהיה זולה בהרבה מכל הבחינות.
פחות השקעה באנשי מקצוע, תהליך שיקום מהר יותר לבני הזוג, ובעיקר מסר מרגיע בוגר ואחראי לילדים שיקטין את הפגיעה בהם כמעט לאפס .
הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה